Hoppa till innehåll
Svenska
  • Det finns inga förslag eftersom sökfältet är tomt.

Kundkort - verksamhetsinfo och system 

På kundkortet på fliken Mer info finns möjlighet lägga till info om kundens verksamhet samt vilka system kunden använder. Detta är tillgänglig för alla som kommer åt kontaktregistret.

nya-sektioner-i-kundkort-verksamhetsinfo-system

Verksamhetsinfo

I sektionen Verksamhetsinfo har ni bland annat möjlighet att fylla i det regelverk och den redovisningsmetod som tillämpas på kunden. Ni har även möjlighet att ange om ni har bankfullmakt och fullmakt för Skatteverket, samt vilken medarbetare som har fullmakt.

oversikt-sektion-verksamhetsinfo

För att ändra uppgifterna i Verksamhetsinfo klickar ni på Redigera och gör därefter önskade justeringar på respektive fält. Klicka sedan på Spara längst ner.

För att redigera uppgifterna krävs det att användaren har licensen Total eller Standard i Blikk.

redigera-verksamhetsinfo-1

redigera-verksamhetsinfo-2

System

I sektionen System har ni möjlighet att ange vilka program som kunden använder för:

  • Bokföring
  • Bokslut
  • Lön
  • Skatt
  • Revision
  • Anläggningsregister
  • Leverantörsfakturaskanning
  • Kvittohantering
  • Tidrapportering
  • Lager
  • Kassa
  • Övriga system

oversikt-sektion-system

För att ändra uppgifterna System klickar ni på Redigera.

Vänligen notera att alla system som ska vara valbara måste läggas till manuellt genom att navigera till Inställningar > Kontakter > System. För att göra detta måste man vara systemadministratör i Blikk.

När en administratör har lagt till systemen kan användare med licenserna Total eller Standard lägga till dem på kundkortet samt göra eventuella noteringar. Klicka sedan på Spara längst ner.

redigera-system