Hoppa till innehåll
Svenska
  • Det finns inga förslag eftersom sökfältet är tomt.

Att tänka på innan du avslutar ditt konto i Blikk

Här har vi samlat några punkter som kan vara bra att tänka på innan du avslutar ditt konto i Blikk. När kontot är avslutat och avtalsperioden gått ut kommer ni inte längre åt någon information i Blikk. Därför rekommenderar vi dig att innan du avslutar kontot: 

  • Attestera alla tider samt kvitton och utlägg.
  • Skapa lönefiler och spara ner löneunderlag.
  • Se till att allt som ska faktureras är fakturerat.
  • Spara ner rapporter, analyser och liknande som ni vill ha kvar. 
  • Spara ner rapporter för utlägg och företagsinköp, då dessa tar med kvittobilder.
  • Exportera ner kvitton som zipfil, detta görs under Tid & Kvitton > Kvitton.
    Privata utlägg för sig och Företagskorts inköp för sig.

För att avsluta ett konto i Blikk går du till Administrera > Generellt > Konto & Betalning.
Välj Avsluta längst ned på vänster sida och fyll sedan i formuläret. Där framgår även hur er avtalsperiod ser ut. 

 

Efter 90 dagar raderas all historik som fanns i ert konto. Ni kan dock under denna period gå in i kontot och återaktivera det om så önskas.

Om du har test-versionen av Blikk så kommer kontot automatiskt att avslutas när prövotiden är slut och all historik raderas efter 90 dagar. 

Observera att detta gäller för avslutande av hela kontot i Blikk. 

 

Vill du ta bort en användare? Läs mer här.