Hoppa till innehåll
Svenska
  • Det finns inga förslag eftersom sökfältet är tomt.

Hur tar man bort en kontakt med pågående uppdrag?

Om du ska ta bort en kontakt från ditt kontaktregister måste alla kopplade projekt, affärsmöjligheter, uppgifter, uppdrag etc. kopplas bort innan kunden går att radera. 

Efter att man kopplat bort allt som finns upplagt på kunden, så händer det ibland att man trots allt får följande meddelade:
"Det är inte möjligt att ta bort kontakten då det finns uppdrag kopplade mot kontakten."

 

Detta beror på att det fortfarande finns en pågående uppdragskoppling på själva kundkortet - trots att alla projekt är borttagna. Du måste sätta ett slutår på respektive uppdrag. 

För att sätta ett slutår, öppnar du kundkortet > väljer fliken Engagemang 

Här finns ytterligare en flik som heter Uppdrag - välj den fliken och klicka på knappen Lägg till/redigera 

 

Här sätter du ett slutår i stället för Tillsvidare - och när detta är gjort anses inte uppdragen som pågående längre.